Yol Ayrımı

 Kerem Akça: Yavuz Turgul, yönettiği 8. film “Yol Ayrımı”nda 7. kez Şener Şen’le bir araya geliyor. Nihal Yalçın, Rutkay Aziz, Mert Fırat gibi isimlerin de rol aldığı yapıt, yönetmenin formda yıllarını aratan ve sürekli başa saran bir Yeşilçam piyesi kıvamında. 2-5-stars1 Devamını Oku

logo_sinemamuzik Murat Erşahin: Turgul’un yedi yıl aradan sonra çıkagelen filmi. Yapay, ham, zorlama, tekrara düşmüş, -mış- gibi, acemi bir anlatı duruyor perdede. 2-0-out-of-5-stars-ratingDevamını Oku

sozcu-logo1 Burak Göral: Bunca adalet arayışının olduğu, pek çok toplumsal sorunun çözüm beklediği ve hoyratlıktan, vicdansızlıktan bu kadar şikayetçi olduğumuz bir ortamda bir sanatçı refleksi gösteriyor yönetmen. Ama yine de Yavuz Turgul’un alıştığımız kalitedeki sinemasına uymayan bir şeyler var… 3-out-of-5-stars Devamını Oku

logo-main Tuğçe Madayanti Dizici: Yol Ayrımı, gayet bütünlüklü, tutarlı, yoğunluklu bir şekilde Yeşilçam sosyalist filmlerindeki işçi mücadelelerini hatırlatan, Türk usulü gerçekçilik barındıran bir film. İzlerken gayet keyif aldım. 3-out-of-5-stars Devamını Oku

logo Şenay Aydemir: Yavuz Turgul- Şener Şen ikilisinin yeni filmi ‘Yol Ayrımı’, önceki ortaklıkların üzerine pek fazla şey koyamıyor. Belli ki takım artık formsuz. 3-out-of-5-stars Devamını Oku

25830-thumb Atilla Dorsay: Sonuç olarak, bir tür sınıfsal melodram bu… Melodram diyorum, çünkü her şey dramı aşıp duygularımızla ustaca oynayan bir melodram havasına ulaşıyor. 3-out-of-5-stars Devamını Oku

hurriyet-logo Uğur Vardan: Yol Ayrımı’, kendinizi öyküsüne kaptırdığınızda akıp giden ve kimi yerlerinde, fark etmeden inceden inceye gözyaşlarınızı da teslim alan bir yapım olmuş. Kaçırmayın derim. 3-5-stars Devamını Oku 

haberturk-logo Mehmet Açar: Yavuz Turgul-Şener Şen ikilisinin yeni filmi “Yol Ayrımı”, trafik kazasından sonra farklı bir insana dönüşen işadamı Mazhar Kozanlı’nın hikâyesini anlatıyor. Turgul, para ve güce tapan bir toplumu körelen vicdanlar üzerinden eleştiriyor. 3-5-stars Devamını Oku

 Erk Deliormanlı: Mazhar’ın bu yolculuğundan sonra anlarız ki Tanrı’nın ülkesinde bir bisiklet, lüks bir Mercedes’ten daha değerli olabilir; Tanrı’nın ülkesinde lüks bir Mercedes iki adım gidemezken, bir bisiklet O’nun ülkesini baştan sona katedebilir. Devamını Oku

filmloverss Gizem Çalışır: Av Mevsimi, ikilinin kariyerlerinde gözle görülür bir düşüş olduğunun sinyallerini verse de henüz bazı tespitler yapmak için çok erkendi. Fakat 7 yıl sonra gelinen nokta, bu düşüşün daha sert bir çakılmaya dönüştüğünü kanıtlar nitelikte. 2-0-out-of-5-stars-rating  Devamını Oku 

sinematik-yesilcam-kopya-600x281 Ertan Tunç: Yol Ayrımı (2017), karakterlerinin ele alış biçimi ve politik duruşu bakımından hem Şener Şen hem Yavuz Turgul Sineması’nda yeni bir dönemi simgeliyor. Bu konuya ayrıyeten değinmeyi düşündüğüm için yazıyı bölmeye karar verdim. Bir sonraki yazımda bu yeni dönemin izlerini sürmeye çalışacağım. Devamını Oku

 Barış Saydam: Yönetmenin son filmi Yol Ayrımı’nda da Av Mevsimi’ndeki gibi tek bir karakter merkezli anlatıyı sürdürdüğünü görürüz. Battal Çolakzade’ye benzer şekilde güçlü ve acımasız bir şirket sahibi olan Mazhar Kozanlı’nın bir dönüşüm geçirmesi üzerine kurulan hikâye, diğer Turgul filmlerine göre “kötü” denilebilecek bir karakteri merkezine almasıyla farklılaşır. Devamını Oku

logo (1)-81x43 Mert Tanöz: Yol Ayrımı filmi izleyicinin bakış açısına açılan, derinleşen bir yapım. Şener Şen’i muhtemelen beyazperde de son defa izlediğimiz filmin vicdana, insana, topluma, bireye ve sisteme dair yaptığı eleştirilerin nasıl algılandığı ise yalnızca izleyiciyle alakalı. Devamını Oku

beyaz Murat Tolga Şen: Yol Ayrımı iki büyük ustanın yeniden karşımıza çıkarak bizi çok mutlu ettiği filmlerden biri daha… Yavuz Turgul’un hangi filmi daha iyiydi diye düşünmeden izlediğiniz takdirde çok keyif verecek. four-out-of-five-stars11 Devamını Oku

logo Serkan Baştimar: Filmin adı da manidar bence. Yol Ayrımı filmdeki Mazhar Kozanlı için değil, Yavuz Turgul sineması için de bir ayrım. Turgul, artık kendini yinelemek yerine yenilemeli ve sinema anlayışını Türk sinemasında yeni ve yol gösterici bir yere çevirmeli. Devamını Oku

11223754_708016712677565_1679641951555158186_n Haktan Kaan İçel: Filmi kabaca değerlendirirsek yapı ve konu itibariyle Citizen Kane’e öykünen bir senaryo, Ferzan Özpetek görsel anlatımı ile sinemada hayat buluyor. Türk dizilerinin yavanlığında sakız gibi uzadıkça  görsel anlatımı ile sinemada hayat buluyor. Türk dizilerinin yavanlığında sakız gibi uzadıkça uzayan filmdeki meseleler kan kaybeden bir sinemanın kalıntıları olarak önümüze seriliyor. Devamını Oku 

Öteki-Sinema-HeaderPolat Öziş: Eğer bir başyapıt ile karşılaşmayı beklemiyor ve filmin büyüsüne kendinizi bırakmayı başarabiliyorsanız, Yol Ayrımı’nın hayatınızın en derin noktasına temas ettiğini hissedeceksiniz. Yavuz Turgul-Şener Şen ikilisinin hala izleyenlerine bambaşka lezzetler sunabildiğini ve neden usta kalibresinde olduklarını açık bir şekilde ortaya koyan bu filmi, kesinlikle kaçırmayın! Devamını Oku

Oğuzhan Ersümer: Yol Ayrımı’nı izlerken – hiç zorlanmadan – Malick’in Knight of Cups ve Song to Song filmlerini hatırladım. Malick, bu filmlerde seyirciyi daha basit bir yaşama, öze dönmeye davet ediyordu. Yol Ayrımı’nın daveti de aynı. Ancak, Turgul’un daha büyük bir cazibe üretmesi şart, yoksa bu performansla davetine kimse icabet etmeyecek. Devamını Oku

 

 

Yorum bırakın