Umudun Öteki Yüzü

logo-main Cüneyt Cebenoyan:  Umudun Öteki Yüzü, bence Kaurismaki’nin en iyileri arasında değil. Vasat bir Kaurismaki bu. Ama yine de dünya sineması içinde o kadar ayrıksı bir yeri var ki. Bressoncu minimimalizmi ve Marksist duyarlılığıyla her Kaurismaki filmi gibi izlenmeye değer. Devamını Oku

 Kerem Akça: “Umudun Öteki Yüzü”, dilinden detaylarına kadar mültecilik üzerine yapılmış en iyi filmler arasında her daim adı anılacak bir eser. 3-5-stars Devamını Oku

hurriyet-logo Uğur Vardan: Böyle filmler artık kolay kolay yapılmıyor, böyle ustalar da zaten sinemaya arada bir uğruyor. Modern zaman meselelerine karşı bu kıpır kıpır bakışı, derin ve insani yaklaşımı kesinlikle kaçırmayın…  four-out-of-five-stars11 Devamını Oku

milliyet_logosu Nil Kural: Kaurismaki, takipçilerinin uzun yıllardır izlemeye ve sevmeye devam ettiği sinema dilini günümüzün en önemli problemlerinden birinin hizmetine sunarken özel bir film ortaya çıkarmakta zorlanmıyor. four-out-of-five-stars11 Devamını Oku

logo_sinemamuzik Murat Erşahin:  Usta görüntü yönetmeni Timo Salminen, Aki’nin sevgi dolu, tiyatral dekor evrenini titizlikle kurmuş genel sanat yönetimi ve yönetmenin tanıdık müzikli format anlatısı, yine bizi bizden alıp götürüyor. İnsani bir sorumluluk olduğu bilinip, kaçırılmamalı! four-out-of-five-stars11 Devamını Oku

11223754_708016712677565_1679641951555158186_n Tuba Büdüş: Değindiği konu, yarattığı karakterler ile yine birçok sinemaseverin radarına giren , senaryosunu ele alış tarzıyla da özellikle onun sinemasına aşina olanları tatmin edecek düzeyde. Devamını Oku

Ferhan Baran: Kaurismäki henüz 60 yaşında olmasına rağmen dijitale geçmek için kendini yaşlı hissediyor, 35 mm peliküle çektiği güzelim filmiyle sinemaseverleri bir kez daha büyülüyor. Devamını Oku

15725587_10154952702334078_1357834002_oGüvenç Atsüren: Kaurismäki’nin kariyerinin başından itibaren abartılı ifadeler ya da uzun diyaloglardan kaçınarak inşa ettiği sinematik dünyası, Toivon tuolla puolen’de de yerli yerinde. Doğası gereği acılarla örülmüş bir olgu olan mülteciliğe dair bir filmin, duyguları gereğinden fazla harekete geçirip bir tür sömürüye dönüşmemesi, diğer yandan da ülkelerinden uzaklaşmak zorunda bırakılmış milyonların insaniyetlerinin didaktikleşen bir içerikte erimiyor oluşu, Kaurismäki’nın son filminin en güçlü noktası. Devamını Oku

 

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s