Kerem Akça: Onur Ünlü, 10. sinema filmi “Cingöz Recai”de Peyami Safa’nın Yeşilçam uyarlamaları görmüş romanına yüksek bütçeli bir perde versiyonu kazandırıyor. Hollywood usulü A-tipi atılım, Kenan İmirzalıoğlu’nun rol aldığı en iyi sinema filmini duyuruyor. Devamını Oku
Mehmet Açar: Prodüksiyon kalitesi, kostümleri, montajı, hava çekimleri, pek susmayan müziği ve hareketli kamerasıyla günümüz Hollywood tarzına yakın bir film bu…‘Cingöz Recai’nin senaryosu teknik anlamda sorunsuz ilerlese de hikâyenin tatmin edici olduğu söylenemez. Devamını Oku
Uğur Vardan: Çok da çarpıcı olmayan olay örgüleri, basit trükler ve karakterden ziyade tipleme düzeyinde kalan öykü kahramanlarıyla ‘Cingöz Recai’, sanki önemli fırsatın kaçırıldığı bir proje olmuş. Devamını Oku
Atilla Dorsay: …ne mantıklı bir olay çizgisi var, ne izlenebilir bir entrika…Ne bir karakter irdelemesi var, ne gerçek bir gerilim. Devamını Oku
Burak Göral: Sonuç olarak büyük bir potansiyelin bir kez daha heba edildiğine şahit olurken bir gün başka bir filmde bütün bu meziyetlerin en doğru şekilde bir araya geleceğini umut ediyoruz hâlâ. Devamını Oku
Olkan Özyurt: 48 yıl sonra bir efsane olarak beyazperdeye dönen Cingöz Recai, kalburüstü oyuncu kadrosuna rağmen beklentileri karşılayamıyor. Metin Erksan ve Safa Önal’ın filmlerinin çok gerisinde bir Recai var karşımızda. Devamını Oku
Murat Erşahin: Her şeyin alelade olduğu günümüz kültürel dünyasında Onur Ünlü gibi ‘sıkı yaratıcılıklarla’ bizi heyecanlandırıp, sevindiren bir yönetmenin böyle güzel bir malzemeyi heba etmesi son derece üzücü. Devamını Oku
Serdar Akbıyık: Filmin bütününü çok beğenmesem de karakterlere baktığımda perdede görmekten zevk aldığım isimlerin toplandığını söylemeliyim. Filmin Rusya gibi Türkiye dışındaki çekimleri, başarılı otomobil kovalama sahneleri ve günümüzün makyaj teknikleriyle seyredilir olduğunu hatırlatalım. Devamını Oku
Ali Ercivan: eminim ki senaryonun tüm zaaflarının farkında olan Onur Ünlü, bunları telafi etmek yerine hiçbirini umursamadan sadece havalı bir casus filmi taklidi çekmekle yetinince ortaya bu sonuç çıkıyor işte. Devamını Oku
Halil İbrahim Sağlam: Onur Ünlü’nün ‘auteur’ kimliğini bir kenara bırakıp tamamen zanaatkarlık yaptığı, Avrupai ama ruhsuz, pahalı ama derinliksiz bir Cingöz Recai temsili. Devamını Oku
Serkan İmre: Filmin başından sonuna hakkaniyetli ilerleyişinde zaman-mekan-atmosfer denklemi korunmuş ve titizlikle dikkat edilmiş. İzleyen açısından bu denklemin güçlülüğü beğeni arzusu yaratıyor diğer bir deyişle seyircinin kalbini çalıyor diyebilirim. Devamını Oku
Ahmet Deydin: Teknik açıdan zora düşmeyen Cingöz Recai’nin en büyük (ve hatta sinemamızın en müzmin) problemi senaryo. İngiliz polisiyeleri ile iyiden iyiye hemhal olmuş seyirciyi aslı varken kopyası ile uğraştırmak pek makul değil. Halbuki yerel kodlarla bezeli bir Cingöz Recai ne büyük keyif verirdi. Devamını Oku
Melis Zararsız: …yapımda o kadar çok konu aynı anda anlatılmaya çalışılıyor, film o kadar çok yan karakterle boğuluyor ki, bir süre sonra, keşke televizyon dizisi olsaymış da bir bölümde şu konuyu, diğer bölümde bu konuyu işleselermiş diye düşünürken buluyorsunuz kendinizi. Devamını Oku