Toni Erdmann

footerkafaMurat Özer: ”Toni Erdmann”, boğazına kadar batağa saplanmış modern çağ insanının meselesini içine gömmüş. Ama durup düşünerek, tek kelime etmeyerek de zihninize nakşedebilirsiniz bu filmi; belki de ”mutlu” olmayı başarırsınız ya da mutsuzluğunuzu az da olsa törpülemeyi… 3-5-stars

25830-thumb   Atilla Dorsay: Film hep sürprizlerle gelişiyor, hikaye dramdan komediye, siyasetten ekonomiye ve arada müzikale beklenmedik virajlar alıyor. Kimi zaman kahkahalarla gülüyor (hele o ‘çıplak parti’ bölümünde!), kimi zaman ağlama ihtiyacı duyuyorsunuz. Devamını Oku four_half-stars_0-1024x238
logo   Şenay Aydemir: “Toni Erdmann”, hikayesindeki samimiyeti seyirciye ustalıkla geçirmeyi başaran bir yapım. Üstelik bunu yaparken çok zor bir işin altından kalkmayı başarıyor. Absürt ile drama arasındaki dengeyi bu kadar uzun süre boyunca hiç aksatmadan tutturmayı başarmak da yönetmen Maren Ade’nin hanesine yazılıyor. Devamını Oku four-out-of-five-stars1
sozcu-logo1   Burak Göral: Filmde Hollywood filmlerinden alışık olmadığımız, temkinli, kimi zaman cimri ama bazen de kafası kırık bir mizah anlayışı var. Yine de yönetmen Maren Ade’nin ana kahramanlarını tanıtırken ve onların rutinlerini anlatırken tökezlediğini düşündüm. Nitekim filmin ilk bir saatinde seyirciyi biraz zorluyor ve meseleyi biraz fazla uzatıyor yönetmen. Devamını Oku 3-5-stars
hurriyet-logo   Uğur Vardan: Kapitalizmin, hayatına dokunduğu insanların özlerini ve ruhlarını (filmin genel parantezinin içinde Rumenler de var) nasıl bozduğunu gösteren ‘Toni Erdmann’, ‘bereketli hafta’nın kaçırılmaması gereken seçeneklerinden. Devamını Oku 3-5-stars
logo_sinemamuzik   Murat Erşahin: Kimi zorlama ve gereksiz anları çıkardığınızda geriye kalan, ham sevgi ve hayatın kocaman anlamsızlıkları oluyor. Geçip giden her anın kıymetini bilemediğimiz kısa yaşamlarımızda, bizi birer ruhsuz robot yapan gündelik hayata inat, yaratıcılığımızı, espri gücümüzü ve yüreğimizi kullanmamız gerektiğini hatırlatıyor sevimli film. Devamını Oku 3-out-of-5-stars
haberturk-logo   Kerem Akça: Entelektüeller için Recep İvedik olarak anarsak yanlış yapmış olmayız. Maren Ade, kariyerinin üçüncü uzun metrajında ilk kez net bir komedi filmine imza atıyor. Feminist sinemaya güçlü karakterler armağan eden yönetmen, bu kez da Sandra Hüller ile bunu yapıyor. Ama mesele komedi tarafından gelen ‘sıra dışı baba-kız ilişkisi’ olunca fena halde tökezlemiş. Sadece son 40-50 dakikada fikir için üretilmiş gibi duran “Toni Erdmann”, kaba bir kılık değiştirme komedisi. Baba tiplemesinin katkısıyla boyutsuz mizahla iticilikte zirve yapıyor. Pazar sabahı TV’de görüp kanalı değiştireceğiniz bir ‘Sabah kuşağı komedisi’ne dönüşüyor. 1-5-stars
logo6001   Güney Birtek: Toni Erdmann’ın parçalarını birleştirdiğimizde; bütünüyle insana dokunan, filmin içindeymiş gibi hissettiren, sihirli bir gerçeklik algısıyla insana dair ne varsa içinde barındıran özel bir film olduğuna ulaşıp, filmin açık uçluluğunda anlatılmak istenenin başarıya kavuştuğuna inanmaktayım. Devamını Oku
11223754_708016712677565_1679641951555158186_n   Tuba Büdüş: Tüm bu meziyetleriyle dünyaya gelen filmin güçlü ve incelikli karakterleri ve bu karakterlere hayat veren yetenekli oyunculukları da enfes yemeğin tadı, tuzu oluyor. Ne diyelim, sınırlı miktarda izleyiciyle buluşacak, böylesine mükemmel bir ziyafetin, tadına bakanlar keyfini çıkarmalı. Devamını Oku
logo2   Çağdaş Günerbüyük: Ucuz aileyi birleştirme numaralarına başvurmuyor film, başka bir şey yapmaya çalışıyor. Düşüncesizce gülmeyi değil, tersine sorgulamayı, düşünmeyi, denemeyi öneriyor. Çağın depresyonuna anlayışsızlık etmiyor, ama teslim olmamaya çağırıyor. Dünya yaratıcı sinemasının ölüm ve kayıpla baş etmeye odaklandığı düşünülünce, bu muziplik daha da anlamlı. Devamını Oku
20663476   Duygu Kocabaylıoğlu: Filmi hem bu mükemmeliyetçilik (ve onun getirisi olan iletişimsizlik/ulaşılmazlık) noktasından yorumlayabilirsiniz, hem de kız evlat-baba ilişkisi açısından. Ade’nin senaryosu Winfried Conradi’yi yarı-kepaze bir kılığa sokuyor belki ama tüy yumağı koca ayak kılığındaki bir babanın kızına ulaşmaya çalışma çabası takdire şayan! Öyle bir baba ki beraber olabilmek için çareyi ancak kızını kendisine kelepçelemekte buluyor! Çok mu absürd bir yöntem, siz bir de filmin tümünü seyredin! Devamını Oku four_half-stars_0-1024x238
logo-main   Cüneyt Cebenoyan: Oscar adayı da olan Toni Erdmann, 160 dakikalık süresiyle kanımca fazla uzun. Filmin hikâyesi temelde aynı çerçevede dönüyor. Bu çerçeve içinde gördüğümüz hiçbir sahne kötü ya da sıkıcı değil tek başına ama toplamda filmin beni bir miktar yorduğunu söyleyebilirim. Yine de, Toni Erdmann yılın en iyilerinden biri. Alman sinemasına belki de yeni bir kapı açtığı bile söylenebilir. Devamını Oku
logo   Kaya Özkaracalar: İş odaklı yaşamın tek boyutluluğunun yok ettiği ve yeniden canlandırılması gereken alternatif yaşam seçeneğinin kakarakikiriden öte anlamlı, ruhen zenginleştirici bir yaşam olmasına bağlı. Bu minvalde ise Toni Erdmann’ın alternatifinin kakarakikiriden ibaret olduğunu söylemek belki filme haksızlık olabilir ama ne olduğunun net olduğunu iddia etmek de abartıya kaçmak olacaktır. Devamını Oku
arkapencere-11   Evrim Kaya: Toni Erdmann, karanlık bir tablonun içindeki küçücük bir mum ışığı gibi. Devamını Oku five-stars-salon-review-ua5xoh-clipart
cinedergiust   Alper Turgut: Alman yönetmen Maren Ade’ye, böylesi ilginç ve orijinal bir film çektiği için, oyuncular Sandra Hüller ve Peter Simonischek’e ise karşılıklı döktürdükleri için tebrikler. Ah be mesafeler, kırk kat yabancıları yakın, hayat bulmasına vesile olduğunun insanı, senden uzak tutabilir. Asri zamanlar, başa büyük bela, aile üyelerinin bile birbirlerini artık tanımadığı, belki de tanıyamayacağı bir çağ… Duyguysa duygu, ironiyse ironi, espriyse espri, tuhaflıksa tuhaflık, bu peynir rendesi kadar absürt filmde hepsi ziyadesiyle var. Devamını Oku
Melis Zararsız: Yalnızlık, iletişimsizlik, aile bağları, birey olmak, toplumsal düzen, beklentiler, psikolojik bozukluklar ve yaşamla mücadele etme dürtüleri, biraz mizahın her şeyi ne denli değiştirebileceği üzerine komik, trajik, düşündüren, tatlı, değerli, çılgın, cesur bir film Toni Erdmann. Genç yönetmeni de takibe devam! Devamını Oku four-out-of-five-stars1
Osman Danacı: Bence bu filmin iki farklı uç olarak Lost In Translation ya da Fransız filmi Intouchables gibi bir kumaşa ihtiyacı vardı. Belki şu hali kadar övülmezdi ama en azından bu kadar zor bir film olmayıp tekrar izlenme keyfi yaratabilir, temsil ettiği duygulara sahip çıkabilirdi. Devamını Oku
filmloverss   Oğulcan Kutluğ Kocabaş: Toni Erdmann, hayatta azami rol üstlenmiş bir adamın mutsuzluğu giderme uğruna çıktığı eğlenceli bir yolculuk. Kurumsal kaygıda kaybolmuş kadına bir sonraki adımın nereye atılacağının önemsizliği gösteren bir film. Toni Erdmann’ı değerli kılan da bu! Güneşin altında kavrulmuş, rüzgarlı sahilde kuma basılmış ayak izi kadar tanımsız, ayakta hissedilen sıcaklık kadar eşsiz olması. Devamını Oku four-out-of-five-stars1

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s